facebook Vlaanderen Brussel

Binnenkort

vrijdag2 april Vlaamse Klei: Miek en Roel (straf voorprogr: Herman) - 20.00u - 10 euro + lidkaart (1,5 of 6 euro)
Meer info - Reserveer!

Vlaamse kleinkunst-iconen charmeren steeds opnieuw

Na 6 jaar terug op ons podium: Miels ouwe companen die geschiedenis schreven in ons kleinkunst-repertoire.

Door het grote succes van hun 3-delige CD box, ‘40 Jaar Miek & Roel’, uitgebracht eind 2005, werden Miek & Roel gestimuleerd om een gloednieuwe CD op te nemen: “De Titanic achterna” . Veertien nummers werden in januari 2007 ingeblikt, met teksten van o.a. Johan Verminnen, Gerry De Mol, Kris De Bruyne, Walter Ertvelt, David Van Bambost en Roel zelf. De productie was in de meesterlijke handen van Nils De Caster . Een vaste kern van muzikanten : Yves Meersschaert (piano en hammond), Marty Townsend (el. en ak. gitaren) Didier Fontaine (drums & percussie), Mario Vermandel (contrabas) en Nils De Caster zelf (viool, mandoline en lapsteel), namen samen met Miek & Roel, “live” de basissporen op. Later kwamen bevriende muzikanten, zoals Roland van Campenhout (zang en gitaar), Luis Marquez (percussie en tenorsax), Lars Van Bambost (gitaar), Perry Rose (bodhran), Stef Wouters ( gitaar, zang), Philippe de Chaffoy (viool) en Alex Rambaut (accordeon) vol enthousiasme de veertien songs met hun talent verfraaien.

Het resultaat is een nieuw, fris en charmant geluid voor Miek & Roel, waarbij de akoestische referenties naar het verleden behouden blijven. Het titellied van de CD, ‘De Titanic achterna’, door Roel geschreven vorig jaar in juni, is een sociaal kritische song, met als “hot topic”, de opwarming van de aarde.

Voorprogramma: Herman

Herman zingt muzikale verhalen over kleine mensen in een grote wereld. Hij voert personages op die zijn aanbeland op een keerpunt in hun leven, die een balans opmaken van dat wat geweest is of besluiten het over een andere boeg te gooien. Dat vertaalt zich in fraai gearrangeerde songs met herkenbare teksten. Hij schrijft in een beeldrijke taal, met de muziek als kleurenpalet. Geen rigide verhaallijnen, maar meeslepende sfeerschetsen die de verbeelding aan het werk zetten. Het ene moment klinken de songs op 'Evenaar' dan ook opgewekt en speels, het andere dan weer eerder ingetogen. Het leven zoals het is, met andere woorden, maar nooit zonder een subtiele knipoog.

Noem het Nederlandstalige americana of rootsy kleinkunst, één ding staat vast: op 'Evenaar' bewandelt de Leuvenaar weinig betreden paden. In 2007 al verscheen 'Amsterdam', de aanstekelijke eerste single (verkrijgbaar via iTunes), die intussen werd opgevolgd door 'Mijn liefste, voor jou'.